Základní škola
Prostřední Bečva
Prostřední Bečva 207
IČO: 709 369 94
Datová schránka: cvumgue
Školní poradenské pracoviště slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.
Smyslem služeb, které poskytuje školního poradenské pracoviště, je především vytvoření vhodných podmínek vzdělávání a všestranný rozvoj žáků, včetně zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáků, prevence rizikového chování, metodická a další podpora pedagogických pracovníků. Služby obecně kladou důraz na důvěrnost jednání a ochranu osobních dat klientů/žáků.
Členové školního poradenského pracoviště:
Školní poradenské pracoviště zahájilo svou činnost na Základní škole Prostřední Bečva 1. 9. 2024. Hlavním cílem je poskytovat poradenské služby v těchto oblastech:
1. výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
2. péče o žáky nadané, mimořádně nadané a žáky s neprospěchem
3. problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
4. prevence rizikového chování
1. metodická podpora učitelů v práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými.
2. vytipování žáků s rizikovým chováním
3. péče o žáky nadané a žáky s neprospěchem
Září | Zodpovídají |
Nákup a příprava pomůcek pro integrované žáky | Petrušková, vyučující |
| Petrušková |
Spolupráce výchovného poradce s třídními učiteli při tvorbě IVP pro integrované žáky | Petrušková, TU, vyučující předmětů |
Koordinace a účast na projednávání individuálních vzdělávacích plánů se žáky a jejich zákonnými zástupci | Petrušková, TU, vyučující předmětů |
Projednání individuálních vzdělávacích plánů s konzultanty školského poradenského zařízení | Petrušková |
Zahájení PSPP a PI doporučeným žákům se SVP | Poljaková, vyučující |
Říjen |
|
Evidence a kontrola IVP pro integrované žáky | Petrušková |
Prosinec |
|
Depistážní šetření v 1. třídách – vyhledávání žáků s percepčním oslabením | Poljaková |
Leden |
|
Informace rodičům o výsledcích depistážního šetření v 1. třídách | Poljaková |
Únor |
|
Depistážní šetření ve 2. třídách – vyhledávání žáků se vznikající poruchou učení a jejich odesílání na komplexní vyšetření do ŠPZ | Poljaková |
Červen |
|
Zhodnocení výsledků péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami – vyhodnocení IVP | vyučující dle IVP |
Úkoly pro celý školní rok | Zodpovídají |
Spolupráce učitelů s asistenty pedagoga při vzdělávání žáků se SVP | Petrušková, Poljaková, Tvardek |
Průběžné odesílání žáků na vyšetření do ŠPZ | |
Spolupráce s třídními učiteli a rodiči při řešení aktuálních výukových problémů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | |
Konzultace s rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | |
Sledování nových poznatků v oblasti péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami |
Září | Zodpovídají |
Spolupráce s třídními učiteli při tvorbě IVP pro nadané žáky | Petrušková |
Zapojení žáků nadaných a mimořádně nadaných do soutěží a olympiád | všichni vyučující |
Listopad a duben |
|
Jednání o neprospěchu u žáků, kteří jsou za 1. a 3. čtvrtletí hodnoceni z některého předmětu nedostatečně, evidence zápisů z jednání | TU, vyučující předmětů |
Úkoly pro celý školní rok | Zodpovídají |
Průběžné sledování nadaných a talentovaných žáků a návrhy další péče o ně – zapojení do soutěží, využívání metod a forem výuky, které zajistí individuální přístup k těmto žákům ve vyučování – např. zadávání diferencovaných úkolů, motivace pro zapojení do soutěží | Petrušková, Poljaková, Tvardek |
Spolupráce s třídními učiteli při přípravě IVP pro mimořádně nadané žáky | |
Průběžné sledování žáků s neprospěchem – poskytování individuálních konzultací třídním učitelům, vyučujícím jednotlivých předmětů i rodičům těchto žáků, případně žákům samotným | |
Vyhodnocování závěrů pedagogických rad – přehled o žácích s neprospěchem – hledání příčin neprospěchu – úzká spolupráce s třídními učiteli a rodiči neprospívajících žáků |
Úkoly pro celý školní rok | Zodpovídají |
V případě zájmu zajištění individuální poradenské péče pro rodiče žáků s neomluvenou a zvýšenou absencí | TU |
Sledování žáků s vysokou omluvenou absencí – projednávání případů, kdy žáci zameškali více než 100 hodin za jedno klasifikační období – jednání s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáka, hledání příčin vysoké absence žáků ve škole a návrhy opatření | Tvardek |
Koordinace zajištění pomoci žákům s dlouhodobou absencí ze zdravotních důvodů – možnost zadání úkolů z jednotlivých předmětů + individuální konzultace + individuální přezkoušení | TU, vedení školy |
Září - říjen | Zodpovídá |
Zpracovat plán akcí zaměřený na prevenci rizikového chování | Tvardek |
Vypracovat Minimální preventivní program | |
Listopad - prosinec | |
Aktivity školy v oblasti prevence šikanování a násilí (preventivní programy) | |
Informovat pedagogické pracovníky o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifik primární prevence (e-DUHA, hasiči, Policie ČR …) | |
Leden - únor | |
Projednat s pedagogickými pracovníky aktivity školy zaměřené na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami | |
Kontrola doplňování tabulky „Obsah hodin prevence rizikového chování ve výuce“ | |
Květen - červen | |
Projednat na pedagogické radě primární prevenci rizikového chování | |
Vyhodnocení Minimálního preventivního programu | |
Aktivity plánované v oblasti prevence jsou jako každoročně podrobně popsány v Minimálním preventivním programu školy. Jeho cílem je předat informace o rizikovém chování, ukázat jaké problémy toto chování způsobuje ve společnosti, pomáhat žákům vyrovnávat se se stresem, posilovat jejich sebedůvěru, toleranci, příznivé klima ve třídě, zabývat se problematikou životního stylu, xenofobie a rasové nesnášenlivosti. | |
Minimální preventivní program školy je přílohou tohoto plánu práce |
Září | Zodpovídá |
Souhlasné prohlášení pro rodiče žáků 1. třídy při zahájení školního roku | Petrušková |
Aktualizace informací na webových stránkách školy, informace o poradenských službách | |
Průběžně po celý rok | |
Příprava aktuálních informací na webové stránky |
Konzultační hodiny ŠPP-dle domluvy
Pracovní porady členů ŠPP-budou svolávány dle potřeby
V Prostřední Bečvě dne 30. 9. 2024 ředitelka školy Mgr. Pavlína Petrušková